Seksuele, etnische en genderdiversiteit worden speerpunten bij Gucci. Gucci is een samenwerking aangegaan met de non-profitorganisatie Parks. Parks helpt zijn leden met het creëren van managementstrategieën die de nadruk leggen op diversiteit, respect en inclusie op de werkvloer. In deze tijd is het goed om als merk iets bij te dragen aan de samenleving, en dat heeft het Italiaanse modehuis Gucci goed begrepen.
CEO – Marco Bizarri – van Gucci zegt trots te zijn om lid te worden van Parks. Het merk is al twee jaar bezig met het aanpassen van een nieuwe strategie waarin hun mantra zelfexpressie tot uiting komt. Er was geen beter moment om samen te werken met Parks en hun missie is nu om nieuw talent te zoeken, blijvend talent te behouden en daarbij seksuele, etnische en genderdiversiteit te bemoedigen. Dit sluit tevens aan bij de visie van moederonderneming Kering.
Gendergelijkheid is prioriteit
Kering heeft sinds september het Gender Equality European & International Standard Label en beschouwt zichzelf als een van de organisaties in Frankrijk waar gendergelijkheid een prioriteit is. Maar liefst 64 procent van het bestuur van Kering was vorig jaar vrouw. Dit jaar was Gucci ook goed bezig wat betreft diversiteit. De herfstcampagne van 2017 bestaat uit alleen maar gekleurde modellen. Dit werd door veel mensen toegejuicht, maar door anderen juist bekritiseerd. Het alleen kiezen van gekleurde modellen is volgens hen niet divers genoeg.