De ‘Love your curves’ campagne van Zara waarin ze benadrukken van je curves te houden, wordt enorm bekritiseerd. Er zijn twee slanke modellen te zien, waarvan mensen niet begrijpen dat zij als voorbeeld worden gebruikt om curves te promoten. Vooral op social media kwam er een stormvloed aan commentaar.
Sinds februari is de campagne te zien in de Zara-winkels in Spanje en Groot-Brittannië. Muireann O’Connell – een Ierse radiopresentator – plaatste onlangs een foto op Twitter en deze foto werd erg bekritiseerd. Veel mensen waren het erover eens: waar zijn de curves? Iemand ging zelfs zo ver om ze te vergeleken met eetstokjes. Een ander kon de rondingen niet vinden en schreef er een vergrootglas voor nodig te hebben om de curves te vinden.
Het commentaar luidt dat het jammer is dat een keten bij zo een slogan niet modellen gebruikt die wat voller zijn – ‘echte’ curves hebben. Jonge vrouwen zouden op deze manier een vertekend beeld krijgen, wat natuurlijk gedeeltelijk waar is. Echter, ‘fat shaming’ wordt niet opgelost door aan ‘skinny shaming’ te doen. Het zou pas goed zijn als er modellen worden gebruikt met allemaal verschillende soorten maten. Er behoort niet één ideaalbeeld te zijn. Iedereen is mooi op zijn of haar eigen manier.