Het afgelopen jaar heeft de modewereld kennis gemaakt met een heel bijzondere modetrend: broeken met wijdere pijpen. Deze trend konden we een aantal jaren geleden misschien niet voorstellen, maar is toch echt niet meer weg te denken uit de huidige collecties en look. Volgens veel modegoeroe’s werd hiermee het einde van de skinny jeans ingeluid. Gelukkig waren en zijn daar de meningen over verdeeld: topmodel Hailey Baldwin laat in een te gekke campagne voor H&M’s Denim Days nog eens goed zien waarom de skinny jeans nog lang niet dood zijn verklaard.
Campagneshoot
In de shoot voor het modemerk en door Cass Blackbird laat Baldwin zien hoe je ook dit jaar diverse looks kunt rocken met een mooie skinny jeans. Zo combineert ze de classy zwarte skinny jeans bijvoorbeeld met een stoer donkergroen jasje en een basic witte top. Deze simpele en basic look zien we ook terug in de andere foto’s en in de collecties van volgend jaar: focus op rustige kleuren en rustige looks.
Haar eigen perfecte broek
De shoot is voor Baldwin gemakkelijker dan sommige andere shoots. Waarom? Heel simpel: het topmodel is gek op skinny jeans. Haar eigen perfecte en favoriete broek is zelfs een zwarte skinny jeans met een paar gaten (niet te veel!) en die net boven de enkels komt. Deze draagt ze het liefst met een goede denim jas, hoewel ze deze jas nooit zou dragen op een denim broek.